Aangesloten bij Webshop Keurmerk
Gratis verzending bij zes flessen maandwijn of vanaf € 75,00
vóór 15.00 uur besteld vlg. werkdag in huis
Veel gestelde vragen
Heeft u nog vragen? Onze gegevens zijn:

Wijnkraam.nl
Kleine Oosterwijck 15a
3841 BL Harderwijk
06-30380997
danielle@wijnkraam.nl
retour@wijnkraam.nl

BTW nr NL 193317886B01
KvK nr  61048240

Bank ABN AMRO, Harderwijk
Iban nr:  NL50ABNA0408366362
BIC/SWIFT: ABNANL2A

Wij staan altijd open voor tips en/of suggesties. U kunt deze met ons delen door een e-mail te sturen aan danielle@wijnkraam.nl
1 Verzenden & bezorgen
1.1 Wat zijn de verzendkosten?

Wij bezorgen onze wijn in heel Nederland GRATIS bij een besteding vanaf € 75,00. Bij een bestelling van minder dan € 75,00, bedragen de verzendkosten €7,50. Bij Wijnkraam.nl betaalt u één tarief per bestelling + verzending + verzekering.

Heeft u een wijnpakket met minimaal zes ‘wijn van de maand’ wijnen geselecteerd, dan wordt dit pakket GRATIS verzonden.

1.2 Voor 15.00 uur besteld, volgende werkdag in huis

Alle bestellingen welke vóór 15.00 uur bij Wijnkraam.nl binnen en betaald zijn, worden de volgende werkdag bezorgd op het aangegeven postadres. Plaatst u de bestelling na 15.00 uur, dan kan de bezorgtijd maximaal twee werkdagen bedragen. Wij laten onze wijnen in geheel Nederland bezorgen in een breukvrije verpakking door onze logistieke partner Wesseling Logistics, Post NL of via flespakket.nl (in samenwerking met Post NL).

  • Maandag > dinsdag
  • Dinsdag > woensdag
  • Woensdag > donderdag
  • Donderdag > vrijdag
  • Vrijdag > maandag
  • Zaterdag > dinsdag
  • Zondag > dinsdag
1.3 Ik ben niet thuis als mijn bestelling wordt afgeleverd. Wat nu?

Mochten wij  u overdag niet treffen op het door u opgegeven (alternatief aflever)adres, dan proberen wij de bestelling bij uw buren af te geven. Mocht dat niet lukken, dan bellen wij de volgende werkdag nogmaals aan. Wanneer u het niet wenselijk vindt dat wij uw bestelling bij uw buren afgeven, dan heeft u in het bestelproces de mogelijkheid daarover een opmerking voor ons achter te laten. 

1.4 Kan ik zelf mijn bezorgdatum bepalen?

Alle bestellingen welke voor 15.00 uur bij Wijnkraam.nl binnen en betaald zijn, worden de volgende werkdag afgeleverd op het door u opgegeven adres. Mocht u deze bewuste dag niet thuis zijn en heeft u geen alternatief afleveradres om op te geven, laat het ons dan direct weten. In het proces van de bestelling heeft u de mogelijkheid een opmerking voor ons achter te laten. Vermeldt u hier duidelijk dat u de volgende werkdag niet aanwezig bent om de wijn in ontvangst te nemen en vermeldt u ook de dag en de datum wanneer u de wijn wel in ontvangst kunt nemen. Let op! Onze wijnen worden alleen aangeboden op werkdagen.

1.5 Kan ik ook een zakelijke bestelling plaatsen?

Ja, onze wijnen worden ook aangeboden en verkocht bij (horeca) bedrijven. Vanzelfsprekend hanteren wij voor bedrijven inkoopprijzen en andere betalingscondities dan op de website staan vermeld. Mocht u hierover meer geïnformeerd willen worden, dan komen wij graag bij u langs voor een persoonlijk gesprek. U kunt ons bereiken via e-mailadres danielle@wijnkraam.nl of via telefoonnummer 06-30380997. 

2 Bestellen & betalen
2.1 Kan ik ook één fles wijn bestellen?

U mag zelf bepalen hoeveel flessen wijn u bij Wijnkraam.nl wilt bestellen en in welke samenstelling u dit wilt. Dus ja, ook één fles wijn is mogelijk.

2.2 Kan ik mijn eigen proefdoos samenstellen?

Ja, uiteraard. Niks is leuker dan het samenstellen van een doos met 6 zelf geselecteerde wijnen voor uw eigen proeverij. En wie weet trekken wij inspiratie uit uw persoonlijke proefdoos en ziet u deze terug bij onze samengestelde proefdozen. Onze proefdozen bestaan over het algemeen uit 6 flessen wijn. U kunt ervoor kiezen om één van de door ons samengestelde proefdozen in huis te halen voor een overheerlijke proeverij.

2.3 Hoe plaats ik een bestelling op Wijnkraam.nl?
  • Voeg de gewenste producten in uw winkelwagen via de button ‘In wijnmandje’.
  • U komt vervolgens automatisch in het scherm ‘wijnmandje’
  • Klik op ‘ga verder met winkelen’, op ‘wijnmandje bijwerken’ of op ‘bestelling afronden’.
  • U kunt afrekenen als gast, zich registreren voor een account of inloggen op uw bestaande account.
  • Nadat u de keuze heeft gemaakt om af te rekenen als gast, in te loggen of u te registreren als klant, vult u of controleert u de adresgegevens, kiest voor verzending naar uw eigen adres of op een ander adres. En klikt op ‘volgende stap’.
  • U selecteert de verzendmethode en klikt op ‘volgende stap’.
  • U selecteert uw favoriete betaalmethode en klikt op ‘volgende stap’.
  • U controleert uw bestelling en gegevens, laat een eventuele opmerking voor ons achter, accepteert de algemene voorwaarden en klikt op ‘kopen’.
  • Kiest u voor ‘iDEAL’ dan verzenden wij de producten direct, kiest u voor ‘vooruitbetaling via bankoverschrijving’ dan verzenden wij de producten na ontvangst van de betaling.
  • U ontvangt direct een e-mail van Wijnkraam.nl ter bevestiging van uw bestelling. 
2.4 Hoe weet ik wat de status van mijn bestelling is?


Via de klantenservice (menubalk) kunt u inloggen met uw Wijnkraam.nl account. Bij ‘mijn bestellingen’ kunt u de status en inhoud van uw bestelling zien.

2.5 Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen!

Zodra de bestelling succesvol is afgerond krijgt u binnen enkele minuten een bevestigingsemail van Wijnkraam.nl. Wanneer u geen bevestigingsemail heeft ontvangen, kan het zo zijn dat deze door uw e-mailinstellingen in uw postvak ongewenste e-mail terecht is gekomen. Mocht dit niet het geval zijn neemt u dan contact op via ons contactformulier onder klantenservice, via e-mailadres danielle@wijnkraam.nl of belt u met 06-30380997.

2.6 Kan ik mijn bestelling wijzigen?


Omdat wij uw bestelling natuurlijk zo snel mogelijk bij u willen afleveren, hebben wij een erg strak logistiek proces. Mocht u de bestelling toch willen wijzigen, dan doen wij ons uiterste best om dit voor u te regelen. Het kan echter voorkomen dat de wijnen al vanuit ons magazijn zijn verzonden, waardoor de bestelling helaas niet meer gewijzigd kan worden. U kunt bij een wijziging direct contact opnemen via 06-30380997, zodat wij direct kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn. Mocht dit nummer om welke reden dan ook niet bereikbaar zijn, stuurt u dan een mail aan danielle@wijnkraam.nl met als onderwerp BESTELLING WIJZIGEN!

2.7 Waar kan ik mijn kortingscode van Wijnkraam.nl inleveren?

Heeft u een Wijnkraam.nl cadeau- of kortingscode ontvangen, dan kunt u deze verzilveren door de kortingscode in te voeren in het scherm ‘kortingscode’ in uw ‘wijnmandje’. Wanneer u klikt op de button ‘wijnmandje bijwerken’, wordt uw korting direct verwerkt.

2.8 Kan ik ook telefonisch of per e-mail bestellen?

Om onduidelijkheden te voorkomen, heeft het onze voorkeur dat u uw bestelling via onze website doet. Mocht het voor u onmogelijk zijn om een bestelling via onze website te plaatsen, neemt u dan contact met ons op via e-mailadres danielle@wijnkraam.nl of via ons telefoonnummer 06-30380997. Wij zoeken dan samen naar een passende oplossing voor u.

2.9 Wat zijn de geaccepteerde betaalmethodes?

U kunt in onze wijnshop op drie manieren betalen. Met ‘iDEAL’, via een ‘vooruitbetaling via uw bank’ of verzending onder rembours.
 

  • iDEAL is de snelste en gemakkelijkste betaalmethode. U kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afronden met uw eigen bank. U rekent af in onze vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank en die van Wijnkraam.nl. Na het afronden van uw bestelling en betaling via iDEAL worden uw producten direct verstuurd. Alle bestellingen die voor 15.00 uur zijn gedaan en betaald, worden de volgende dag op het opgegeven adres aangeboden.
  • Vooruitbetaling via uw bank is de tweede optie die u kunt kiezen bij afronding van uw bestelling. Op het moment dat uw betaling bij Wijnkraam.nl binnen is, worden uw producten direct verstuurd. Alle bestellingen waarvan de betaling voor 15.00 uur op onderstaande rekening van Wijnkraam.nl zijn bijgeschreven, worden de volgende dag op het opgegeven adres aangeboden.

 

ABN AMRO bank te Harderwijk
t.n.v. Wijnkraam.nl
IBAN NL50 ABNA 0408366362
BIC/SWIFT: ABNANL2A

Verzending onder rembours is de derde optie die u kunt kiezen bij afronding van uw bestelling. Op het moment dat uw bestelling bij Wijnkraam.nl binnen is, worden uw producten direct verstuurd. Houd er rekening mee, dat u thuis bent op de 1ste werkdag na uw bestelling, zodat u uw wijnpakket in ontvangst kunt nemen en bij onze bode kunt afrekenen.

2.10 Is Wijnkraam.nl veilig?

Wijnkraam.nl is beveiligd volgens de 256 bit SSL standaard. Een SSL-verbinding is een gecodeerde verbinding tussen de server en bezoekers. Deze SSL-verbinding kunt u eenvoudig herkennen aan de https:// in de URL. Op pagina's waar gegevens beschermd moeten worden, zoals in ‘bestelling afronden’, ‘bestellen’ en ‘afrekenen’ zult u naar https://wijnkraamnl.webshopapp.com worden geleid. Dit is een beveiligde omgeving. Wijnkraam.nl wordt gehosted door de Seoshop en alle webwinkels van de Seoshop werken via een beveiligd data-opslagpunt, die gebruik maakt van een beveiligde verbinding met een 256bits SSL certificaat. Alle data-uitwisseling tussen Wijnkraam.nl en de database is versleuteld. Persoonsgegevens, betaalgegevens en alle andere privégegevens van klanten worden versleuteld verzonden of opgeslagen.

3 Ruilen & retour
3.1 Ik heb een doos met 6 dezelfde wijnen besteld, maar vind deze niet lekker?

Het kan natuurlijk voorkomen dat u een doos van 6 flessen met dezelfde wijn heeft besteld en deze, om welke reden dan ook, voldoet niet aan de verwachtingen. In zo’n geval kunt u de wijn binnen 14 dagen na levering retour sturen aan Wijnkraam.nl. Er mag maximaal 1 fles per doos ontbreken. Wij verzoeken u dit binnen 14 dagen na bezorging aan ons kenbaar te maken via e-mail retour@wijnkraam.nl.  De retourzendingen worden alleen geaccepteerd, mits deze zoveel mogelijk in de originele verpakking wordt verzonden en de flessen ongeopend zijn. De kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.

Wanneer er wijn geretourneerd wordt aan Wijnkraam.nl en deze bij ons is ontvangen en gecheckt, zal het bedrag van de overige flessen wijn binnen 2 werkdagen op uw rekening worden teruggestort. U mag er uiteraard ook voor kiezen om het openstaande bedrag te verrekenen met een volgende bestelling.

3.2 Mijn bestelling bevat een gebroken fles!

Het kan voorkomen dat uw zending breukflessen bevat, of dat er een fles of flessen ontbreken. Wij verzoeken u dit binnen 3 werkdagen na bezorging aan ons kenbaar te maken via e-mail retour@wijnkraam.nl. Wij zullen ervoor zorgen dat uw bestelling zo spoedig mogelijk compleet en correct is.

3.3 Ik wil een verkeerd geleverde doos retourneren

Wij vragen u bij een onjuiste levering direct contact met ons op te nemen via retour@wijnkraam.nl. De verkeerd geleverde doos halen wij z.s.m. bij het afleveradres op een vooraf afgesproken datum. Dit kan maximaal 5 werkdagen duren. Alleen retourzendingen met onze voorafgaande toestemming worden geaccepteerd.

3.4 Mijn wijn bevat kurk, ik wil deze fles retourneren

Indien u uw producten in beschadigde toestand ontvangt, dan wel producten ontvangt die niet voldoen aan de kwaliteitseisen die aan het desbetreffende product gesteld mogen worden, verzoeken wij u dit binnen 14 dagen na bezorging aan ons kenbaar te maken via e-mail retour@wijnkraam.nl. Wij zullen ervoor zorgen dat uw klacht zo goed mogelijk wordt afgehandeld.

3.5 Ik wil mijn bestelling retourneren ( zonder opgaaf van reden).

Net als bij andere webwinkels bent u bij ons beschermd door de wet ‘koop op afstand’. Hierdoor kunt u zonder opgaaf van reden de bestelde wijn, binnen 14 dagen, retour zenden aan Wijnkraam.nl. Wij verzoeken u dit binnen 14 dagen na bezorging aan ons kenbaar te maken via e-mail retour@wijnkraam.nl. De retourzendingen worden alleen geaccepteerd, mits deze zoveel mogelijk in de originele verpakking wordt verzonden en de flessen ongeopend zijn. U kunt ook gebruik maken van ons modelformulier voor herroeping, welke u hier kunt downloaden. De kosten voor de retourzendingen zijn voor uw eigen rekening.

3.6 Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?


Wanneer er wijn geretourneerd wordt aan Wijnkraam.nl en deze bij ons is ontvangen en gecheckt, zal het bedrag binnen 2 werkdagen op uw rekening worden teruggestort.

4 Registreren of niet?
4.1 Moet ik registreren?

Nee u hoeft zich niet te registreren, u kunt ook een bestelling plaatsen als gast. Maar, wanneer u zich registreert worden uw gegevens opgeslagen in onze beveiligde database en wordt er een persoonlijk account aangemaakt. Wanneer u een volgende keer inlogt worden automatisch uw gegevens opgehaald, waardoor u deze gegevens niet weer opnieuw hoeft in te vullen. Tevens wordt uw bestelverleden getoond. Dit is o.a. makkelijk wanneer u dezelfde wijn weer wilt bestellen of u de status van uw bestelling wilt inzien.

4.2 Ik ben mijn inloggegevens vergeten.

Indien u er bij het inloggen achter komt dat u uw wachtwoord bent vergeten kunt u op ’wachtwoord vergeten’ klikken. Vul het e-mailadres in wat u bij uw registratie heeft ingevuld. U krijgt binnen enkele minuten een mail van Wijnkraam.nl met uw eigen gekozen wachtwoord.

4.3 Ik wil mijn gegevens wijzigen

Nadat u bent ingelogd in ‘uw account’ kunt u uw wachtwoord of uw gegevens wijzigen.

4.4 Ik wil mijn bestelverleden opvragen

Nadat u bent ingelogd in ‘uw account’, kunt u uw huidige en voormalige bestellingen bekijken onder ‘mijn bestellingen’.

5 Overige vragen
5.1 Heeft u ook oude jaargangen?

In onze wijnkelder ligt een schat aan nieuwe en oude wijnen, welke onder de meest geschikte omstandigheden tot hun rijping zijn gekomen. De oogstjaren van deze wijnen variëren, doordat wij elk jaar een aantal kisten van diverse wijnen opzij zetten om te laten rijpen. Met als resultaat, diversiteit en klasse. Beschikbaar zijn wijnen van 5, 10, 12½, 25, 30, 35, 40 en 65 jarige wijnen. Heeft u een jubileum te vieren, wilt u een wijn uit uw geboortejaar ervaren, wilt een wijn uit een geboortejaar cadeau doen, wilt u van een topjaar genieten of laten genieten of bent u zomaar op zoek naar een wijn van een bepaalde jaargang?  Stuurt u dan een e-mail aan danielle@wijnkraam.nl en wij kunnen u aangeven welke wijnen leverbaar zijn. 

5.2 Wat is de levertijd van producten die niet voorradig zijn?

In principe is alles wat in de wijnshop van Wijnkraam.nl wordt aangeboden per direct leverbaar. Mocht het voorkomen dat een wijn van de website wordt gehaald op het moment dat u deze net heeft besteld, dan nemen wij direct contact met u op om samen tot een passende oplossing te komen. Wijn wordt ook wel gezien als een levend product, wat o.a. inhoudt dat een bepaalde jaargang een beperkte oplage heeft of een jaargang vervangen wordt voor een nieuwere. Dit kan een reden zijn, waarom een bepaalde wijn niet meer of tijdelijk niet leverbaar is.

5.3 Kan ik zoeken naar een bepaalde wijn?

Ja, dat kunt u zeker. Op onze website vindt u in de menubalk de afbeelding van een vergrootglas. Wanneer u hierop klikt, opent het zoekscherm en kunt u zoeken op elke door u gekozen term. Stel dat u zoekt op de term ‘biologisch’. U zult zien dat onder uw ingevoerde woord alle wijnen verschijnen die onder deze categorie vallen. Geeft u een enter, dan komt u automatisch op het scherm ‘zoekresultaten voor biologisch' met de daarbij behorende wijnen.

5.4 Prijzen

Alle vermelde prijzen op Wijnkraam.nl zijn inclusief 21% BTW. Prijs- en/of jaartalwijzigingen onder voorbehoud. 
Wij zijn niet aansprakelijk voor opgave van onjuiste gegevens. 

5.5 Aanbiedingen

Zijn in beginsel vrijblijvend en zolang de voorraad strekt, tenzij wij een bepaalde geldigheidsduur aangeven. 

5.6 Ik heb een klacht

Wanneer u een klacht heeft over Wijnkraam.nl, dan horen wij dit heel graag van u. U kunt uw klacht met ons delen via e-mailadres danielle@wijnkraam.nl of via ons telefoonnummer 06-30380997. Wanneer u een mail stuurt ontvangt u een automatisch gegenereerde bevestiging van ons. Daarnaast komen wij z.s.m. met een passende oplossing voor u. Aangezien het onze voorkeur heeft om klachten persoonlijk en mondeling met u te bespreken, willen wij u vragen uw telefoonnummer in uw e-mailbericht te vermelden. Wij vertrouwen erop dat wij uw klacht kunnen oplossen. Mocht onze aanbieding geen definitieve oplossing bieden dan kunt u zich, conform onze algemene voorwaarden artikel 15, richten tot de geschillencommissie Webshop Keurmerk via info@keurmerk.info.

5.7 Hoe zit het eigenlijk met mijn privacy?


Wijnkraam.nl is zich ervan bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Wij zien het dan ook als onze verantwoordelijkheid om uw privacy te beschermen. Wij zorgen ervoor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft te allen tijde wordt beschermd en vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Wijnkraam.nl zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen doch deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren. Klikt u hier voor verdere informatie over onze Privacy Policy.

Neem contact op
* Velden met een * zijn verplicht.
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
© Copyright 2017 Wijnkraam.nl - Powered by Lightspeed